بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی امروزه راهی جدید برای کسب و کار و تبلیغات برای کسب و کارها محسوب شده و در کنار طراحی سایت و بهینه سازی سایت این امر یک اصول برای سئو است

بازاریابی اینترنتی نگاهی جدید برای کسب و کار

بازاریابی اینترنتی

تاریخچه تبلیغات اینترنتی

بازاریابی اینترنتی، اینترنت مارکتینگ، فروش اینترنتی، بازاریابی شبکه ای

تبلیغات اینترنتی اولین بار به صورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر نمایش داده شد. زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند.
در آن سال ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته‌ای تبلیغات خود پرداخت کردند. در سال ۱۹۹۵ وب سایت وایر بعنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم نیز در این بین زبان جاوا را به دنیا عرضه کرد همچنین در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود.

برخی راهکارهای تبلیغات اینترنتی

• انجام طراحی سایت
• ارسال ایمیل یا رایانامه گروهی
• ایجاد کلوب مشتریان
• درج آگهی رایگان
• راه اندازی فروشگاه آنلاین
• ایجاد نمایشگاه اینترنتی
از دیگر ویژگی های بازاریابی اینترنتی، میتوان به جمع آوری آمارها به راحتی و با کمترین هزینه و تجزیه و تحلیل هدفمند اشاره کرد. تقریبا تمامی جنبه های بازاریابی روی وب سایت ها می تواند مورد مطالعه قرار گیرد. تبلیغات نیز می تواند از طریق پرداخت در حال نمایش، پرداخت در صورت اجرا، و پرداخت در ازای انجام نتیجه گیری صورت بگیرد. بنابراین، بازاریابها معمولا تشخیص می دهند چه سایت هایی بازدید کننده یا رنکینگ بیشتری را برای مشتریان دارد پس میتوانند بهتر هم عمل کنند.
خروجی تبلیغات و بازاریابی در فضای مجازی کاملا تحت کنترل و بازخورد یا عکس العمل، عملی است که مجموعه برای رشد و ارتقای سطح کیفی و فروش به کار میگیرند و این عکس العمل مانند نمودارهای دقیق قابل ارایه برای مدیران مجموعه است. بدیهی است که صرف این زمان، هزینه و نیرو هم از هزینه های گزاف می کاهد هم درآمد و فروش بیشتری عاید مجموعه ی ذیربط میشود و مسلما با زمان بندی درست هدف و دستان توانمند نیروهای متخصص طرح سازان حاصل میشود.

مزایای بازاریابی اینترنتی

1. صرف هزینه های اندک نسبت به تبلیغات به روش سنتی

بازاریابی اینترنتی، اینترنت مارکتینگ، فروش اینترنتی، بازاریابی شبکه ای

2. قرار گرفتن در معرض مشتریانی که قصد خرید دارند
3. 24 ساعته بودن کارها
4. سرعت بالاتر دسترسی به محصولات
5. شخصی سازی بازاریابی
6. کارایی بالاتر
7. مقرون به صرفه بودن
8. تخصصی ‌تر بودن
9. ارتباط دو طرفه
10. گستردگی بازاریابی
11. ورود ساده و خرید مطمئن
12. قابلیت پیشرفت چشم گیر سایت
13. تبدیل سایت به فروشگاه کم هزینه
محدودیت‌های تبلیغات اینترنتی
1. محدودیت مخاطبین در غالب کاربران اینترنت در گروه سنی مختلف
2. ازدحام تبلیغات و اسپمرها
3. فقدان کنترل‌های لازم در مورد محتوای تبلیغات اینترنتی
4. عدم اجازه ی قرار دادن لینک در آگهی های رایگان
فضای مجازی صفحات وب، این امکان را به مشتری میدهد تا محصولات و خدمات خود را با بررسی و آرامش بیشتری بدون نیاز به رفت و آمد در شهر خریداری کنند.در نتیجه مشتری خیلی زود به آنچه نیاز دارند خواهد رسید و با این استراتژی، راندمان کلی فروش صاحبان فروشگاه اینترنتی بالا میرود

قابليتپايهپيشرفته
معرفی به موتورهای جستجو دارد دارد
بازاریابی از طریق پیامک محدود دارد
طراحی سایت مطابق سفارش مشتری ---- دارد
اجرای مراحل بینه سازی سئو دارد دارد
تبلیغات کلیکی گوگل دارد دارد
استفاده از بنرهای تبلیغاتی در سایت های معتبر دارد دارد
بازاریابی از طریق ایمیل دارد دارد
افزایش بازدید وب سایت دارد دارد
بازاریابی شبکه های اجتماعی دارد دارد
تشکیل کلوب مشتریان دارد دارد

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.