طراحی گرافیک

گرافيک مجموعه اي از رنگها، طرحها، شکلها و تصاويري مي باشد که يک هدف را دنبال مي کند و همچنان معنا دهنده هر موضوع، پيوند دهنده هر موضوع و جان بخشيدن به هر موضوع مي باشد.

گرافيک کار مشکلي است چون با يک نقطه و يا يک خط بايد به اندازه يک کتاب سخن گفت و البته همه ي راز زيبايي گرافيک نيز در همين نکته نهفته است.
گرافيک در دو مفهوم سنتي و نوين متمايز ميگردد که در مرز بين اين دو پديده چاپ قرار دارد که در زير مختصري از هرکدام را توضيح مي دهيم:

1) گرافيک سنتي:
عنوان قديم گرافيک يا گرافيک سنتي شامل خطاطي « نقاشي دو بعدي» کنده کاري مي باشد که بيشترين نمود آن در آرايش کتابهاست که ازمحصول همکاري نقاش و خوشنويس و تذهيب کار است

2) گرافيک نوين:
گرافيک نوين علاوه بر کتاب آرايي در عرصه تبليغات تجاري اعلانات ديواري (پوستر) و مطبوعاتي و نشان ها (مارک) وغيره مي باشد و حتي در سينما و تلويزيون هم کاربرد دارد. مثل عنوان بندي (تيتراژ) فيلم و تصاوير متحرک طراحي شده (انيميشن) هنر گرافيک نوين با معماري و مسائل ارتباط محيطي ( زيبا سازي) وتصوير متحرک طراحي شده نيز تداخل دارد، پس اين هنر علاوه بر خط ورنگ به عناصر بصري ديگري چون حجم و نور وحتي حرکت براي انتقال مفاهيم کمک ميگيرد.

در دنياي امروز که تبليغات بخش مهمي در کسب و کار به شمار مي رود و مهمترين عامل در پيشي گرفتن از رقبا تبليغات است به مهمترين نکته اي که بايد توجه  کرد اين است که امروزه تبليغات از هنر گرافيک بهره مي‌گيرد تا به اهداف خود دست يابد

در اصل بحث تبليغات و گرافيک دو موضوع جدا از هم مي باشد ولي در دنياي امروز بحث تبليغات از طريق هنر گرافيک با استفاده از طرحها و رنگها که زباني رسا و جذاب براي معرفي محصولات و خدمات است معنا پيدا مي کند و تقريبا در تمامي بخشهاي تبليغات طراحي گرافيک به نوعي سهيم مي باشد

يکي از نقاط قوت شرکت طراحی سایت وب فو بخش طراحي گرافيک شرکت مي باشد که با جمع آوري گرافيست هاي حرفه اي و خلاق همواره توانسته است با ارائه طرح هاي بديع، زيبا و رعايت استاندارد هاي طراحي روز دنيا در زمينه طراحي گرافيک و تبليغات نهايت رضايت مشتري را بدست آورد.

4 نظرها

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.